. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

خودشناسی....

دوستان آدینه سلام... من از امروز در زمانهایی که خداوند توفیق به روز کردن آدینه‌ها رو به این بنده‌ی کوچکش میدهد قصد دارم در کنار دوستان سر تا پا منتظرم و آدینه‌یی ٬ از عواملی حرف بزنم که اگه اونا رو رعایت کنیم به ظهور امام‌مان (ع) کمک میکنه و تعجیل در تابش نور... نوری که اگه به زندگیه ما بتابه سراسر شکفتن خواهیم شد... از اونجایی که این بنده گناهکار خدا از همه شما عزیزان نزد خدا از مرتبه پایین‌تری برخورداره به خودم اجازه نمیدم با حرفهای خودم کسی رو راهنمایی کنم چرا که خودم هم به دنبال راه راستینم پس مطالبی که مینویسم عموما سخنان پیامبر (ص) هستن ٬ انسانی که سرچشمه تمام روییدن‌هاست و خاتم انبیا...  اگر کسی مخالف این گونه به روز رسانی بود حتما در بخش نظرات به من بگه...


خودشناسی

مردی به او ( پیامبر ) گفت:

درباره خودشناسی با ما سخن بگو!

پاسخ داد و گفت:

دلهایتان اسرار روزها و شب‌ها را در سکون  آرامش می‌شناسند.

اما گوش‌هایتان مشتاق شنیدن صدایی است که بر دل‌هایتان فرود می‌آید.

در حالی که شما دوست ندارید آنچه با الفاظ و سخن می‌شناسید با اندیشه بشناسید.

و می‌خواهید با انگشت‌ها پیکر برهنه‌ی رویاهایتان را لمس کنید.

و چه خوب است که چنین چیزهایی را می‌خواهید.

روزی چشمه‌ی درون خواهد جوشید و آب آن به سوی دریا سرازیر خواهد شد و گنج پنهان در ژرفای بی‌انتهای‌تان در ساعتی که از آن بی‌خبرید آشکار خواهد شد و دردهایش در برابر دیدگانتان گشوده خواهد شد.

اما زنهار از اینکه گنج درون را با ترازو بسنجید! و هرگز عمق آگاهی‌تان را با اندازه‌هایی محدود یا ریسمانی آویزان نسنجید!

زیرا خویشتن دریایی بی وزن و اندازه است.

آری!

در درونتان نگویید :

حقیقت را به دست آوردیم.

بلکه بگویید :

حقیقتی را به دست آوردیم.

و مگویید:

راه خویشتن را یافتیم.

بلکه بگویید :

خویشتن را در راه خودی یافتیم.

زیرا خود در همه‌ی راه‌ها و جاده‌ها گام بر می‌دارد.

و بر خطی یا ریسمانی راه نمی‌رود و مانند نی نمی‌روید.

جان در خویشتن می‌پیچد و همچون نیلوفری پر برگ بالا می‌رود...

جبران خلیل جبران


Adineha.BlogSky.Com


//////  منتظران حق روزی جزو حقیقت خواهند شد....

  

نظرات 7 + ارسال نظر
صــــــبا جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام .

گفته بودم از اول ، آدینه خیلی بی اجازه ست ! یه حسه . حس هم که بی اجازه ست ...

ممنون از شما و پست جالب تون .

یه سوال . جبران خلیل جبران که مسیحی بوده . چرا این همه از پیامبر ما حرف داره ؟
و اینکه چرا ما باید از یک مسیحی پیامبر خودمون رو بشناسیم و خودمون رو حتی ؟

من خیلی جبران خلیل جبران رو دوست دارم ها . واقعا سواله خب . ممنون میشم جواب بدین .

بازم ممنون از مطلب زیبایی که نوشتید .

همگی شاد باشید و سلامت .

یا حق .

سلام...

بله... فرموده بودید... به هر حال اینجا برای امام عصر و بعد از اون برای دوستان آدینه‌یی هست... باید ازشون اجازه گرفت...

خواهش...

جبران خلیل جبران که خیلی ها او رو حتی یک پیامبر مینامند! کتابهای زیادی نوشته... در تمام نوشته هاش قبل از اینکه به دین توجه کنه به بزرگیه افراد توجه کرده! و فکر میکنم پیامبر (ص) به خاطر اینکه فرد خیلی بزرگی بودند و دینی رو پایه گذاری کردند مورد توجه این نویسنده قرار گرفته... کتاب پیامبر از ایشون به ترجمه‌ی حیدر شجاعی در ۱۱۱ صفحه به زندگی پر بار پیامبرمون پرداخته... و سخنان این فرد بزرگ رو در همه‌ی جهات (عشق٬ زناشویی٬ غذا‌٬ کار و... ) نوشته... به هر حال بهتر اینه که ما از سخنان دیگران هم در کنار قرآن که بهترین و کاملترین کتاب دنیاست و همچنین احادیث واقعی استفاده کنیم... حتی اگه نویسنده‌ی اون جبران خلیل جبران باشه! خود من فقط به نوشته‌هاش توجه میکنم و نه زندگیش و نه مذهبش...

خواهش میکنم...

...

صــــــبا جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:45 ب.ظ

راستی عکس خیلی قشنگیه .

ممنون از شما و از تمام دوستان آدینه .

یا حق .

؟

بله... درسته! به خاطره نام زیبایی که بر اون عکس حک شده

...

راهی شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام .

راهی که رو سیاهه از نظر دادن تو وبلاگ آدینه ها و در مود آدینه ای ها ...

چند وقتی هست لایق نوشتن نیستم ...

ممنون از دوستان که آدینه رو مثل همیشه گرم نگه می دارن .

شاد باشید .

سلام... راهی...

چرا رو سیاه؟ این حرفا رو نزنید... دل فرشته های خدا میگیره...

لایق هستید... مطمئن باشید... و اینکه نا امیدی از بزرگترین گناهانه... به محبت خداوند امید داشته باشید... من به پاکی دوستان آدینه‌یی ایمان دارم ولی حتی اگه خطایی هم از انسان سر بزنه همین که متوجه اون خطا بشیم و پشیمون شیم حکم توبه داره... و میدونید که خداوند توبه کاران رو میبخشه... هرچند گفتم شما از منتظران پاک حضرت هستید... به خالقتون اعتماد داشته باشید...

نظرتون رو حتما بگید...

امیدوارم نویسنده هفته آینده شما باشید... منتظرم دوست منتظر من...

...

صــــــبا دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام .

خواستم یاد یه دوستی کنم که خواسته بود پست آدینه ی پرنسس ها هیچ وقت فراموش نشه .
امروز که براش گفتم یه وبلاگ به نام آدینه ساختیم و اسم بچه های آدینه ای رو براش گفتم ، حسابی ذوق زده شده بود .

برای دوست نازنینم خانم میرزا حیدری آروزی سلامتی و موفقیت می کنم .

همگی شاد باشید و سلامت .

سلام...

انشاالله...

...

همینطور شما...

شهرزاد دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 ب.ظ http://baran-va-eshgh.persianblog.ir

متن بسیار زیبایی بود . . .
.
.
.
.
.
راستی من می خوام آدینه ها رو جزو لینک هام بذارم از کی باید اجازه بگیرم ؟

ممنون... سخن پیامبرمون حتما زیباست...

صبا اینجا مدیره...

بهشون میگم...

ممنون که سر زدین...

...

صــــــبا سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام به همه ی دوستان .

اولا که آدینه به همه ی آدینه ای ها تعلق داره و خیلی هم بی اجازه ست ...

دوم اینکه ( اگر تا حالا نمی دونستید ) آدینه ها دو تا مدیر داره . راهی هم مدیر هست .

ممنونم ازت شهرزاد خانوم . خوشحال میشیم .

شاد باشید همگی .

ساروخانی جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ


ای یار آشنا علم کاروان کجاست


تا سر نهیم بر قدم ساربان دوست


سلام ... ممنون ... موفق باشید .

سلام...

ممنون از بیت زیبایی که نوشتین...

سلامت باشید...

یا حق...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد