. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

یاد امام

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا ! خودت را به من بشناسان ؛ که اگر خود را به من نشناسانی ، پیامبرت را نمی شناسم . خدایا ! رسول خود را به من بشناسان ؛ که اگر رسول خود را به من نشناسانی ، حجت تو را نمی شناسم . خدایا ! حجتت را به من بشناسان ؛ که اگر حجت خود را به من نشناسانی ، از دین خود گمراه می شوم .

( دعای عصر غیبت )


مراتب ذکر امام ( علیه السلام )  

به تعبیر مرحوم آیة الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی صاحب کتاب شریف " مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم ( علیه السلام )  " : مؤمنان در یاد کردن از مولای خود به مقتضای درجات ایمان و مراتب معرفت و یقین خود ، درجات متفاوت و مراتب مختلفی دارند . حال بعضی از آنها در یاد کردن از مولای شان چنان است که گفته اند : " خدا می داند که من شما را یاد نمی کنم ! پس چگونه شما را یاد کنم در حالی که هیچ گاه فراموش تان نمی کنم ؟! "  

پس صاحب مکیال تذکراتی درباره ی چگونگی زنده نگه داشتن یاد امام عصر ( علیه السلام ) در شبانه روز ، بیان کرده اند : " چون صبح کنی پس بدان که این زندگی که خداوند به تو داده ، به برکت آن حضرت ( علیه السلام )  است . پس او را سپاس بگزار و خدای تعالی را بر نعمتی که به تو عنایت فرموده شکر کن . و مواظب خودت باش که مبادا این نعمت را در غیر رضای او صرف نمایی که مایه ی تیره روزی و بارسنگینی ِ تو خواهد شد . پس چنانچه در معرض گناهی قرار گیری ، به یاد آور که مولایت در این حالت زشت و گونه ی بد تو را می بیند . پس به پاس احترام او آن گناه را واگذار . و اگر کار خوبی پیش آید ، به انجام آن سبقت کن و بدان که آن نعمتی است الهی که خدای تعالی آن را به برکت مولایت به تو بخشیده است ، و خدای را بر آن سپاس بگزار و آن را به مولا و صاحب زمانت هدیه کن و با زبان حال عرضه بدار :
* عزیزا ! بر ما و اهل ما سختی رسیده و با متاعی اندک به درگهت پناه آورده ایم . پس پیمانه ی ما را پر کن و بر ما تصدق فرمای ؛ که خداوند صدقه دهندگان را پاداش دهد . * "


 

He will come ...

 


امان ای هجر بی پایان مهدی
غروب جمعه و هجران مهدی
دل خورشید هم از هجران گرفته
امان ای هجر بی پایان مهدی
تمام غصه های عصر جمعه
خلاصه می شود در جان مهدی
امان از آن زمانی که بیفتد
به روی نامه ام چشمان مهدی
دلش می گیرد و با چشم گریان
بگوید این هم از یاران مهدی ......
 

یا حق ...

نظرات 4 + ارسال نظر
صــــبا جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:03 ب.ظ http://adineha.blogsky.com

سلام دوستان خوبم .
.
.
از کتاب * معرفت امام عصر ( علیه السلام ) *

شاد باشید و سلامت .

هاتف جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:50 ب.ظ

ز جا برخیز جانا دلبر جانانه می آید

قدم از خانه بیرون نه که صاحبخانه می آید

ز جا برخیز و کن خود را مهیا بهر استقبال

که از ره بلبل و شمع و گل و ژروانه می آید

سلام به همه
تشکر از زحماتتون
موفق باشید
همگی بدرود

سلام هاتف محبوب آدینه ها .

ممنون که تشریف آوردید . خوشحال مون کردید .

شاد باشید و سلامت .

مهدی عادل جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:56 ب.ظ http://www.mahdiadel.blogfa.com

بر یکی از صفحات تقویم خواهند نوشت :

تعطیل -- روز ظهور امام زمان (عج)

به امید آن روز

سلام جناب آقای عادل .

زیبا فرمودید . لذت بردیم .

به امید آن روز ...

شاد باشید و سلامت .

مسیحا شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:04 ق.ظ

سلام دوست عزیز... صبا

ممنون از آپ خوبتون... امیدوارم تمامیه ما با لطف خداوند حجت ٬ رسول و خداوند را بشناسیم...

که کلید تمام درهاست این شناخت...

از خدا میخوام هفته‌ی دیگه زنده باشم... اگه بودم! هفته‌ی آینده دوست دارم من بنویسم... البته اگه کسی قبل از من نگفته...

ممنون از شما....

یا حق!

سلام دوست خوب آدینه ها .

آمین . ممنون از شما .

حتما . منتظر آپ شما هم هستیم .

یا حق .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد