. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

۸۹.۰۳.۲۸

 باسمه تعالی اَلسَّلامُ عَلَی مُحْیِی الْمُؤمِنینَ وَ مُبیرِ الْکافِرینَ اَلسَّلامُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الْاُمَم اَلسَّلامُ عَلَی الْقائِمِ الْمُنْتَظَر وَ الْعَدْلِ الْمُشْتَهَر اَلسَّلامُ عَلَی بَقِیَّةِ اللهِ فی بِلادِهِ[1] سلام بر آن امامی که موجب احیاء مؤمنین و نابودی کافران خواهد شد. سلام بر مهدی امّت، سلام بر قائم منتظَر و عدل مورد نظر... سلام بر بقیة‌الله درهرجایی، که آن‌جا شهر خدا خواهد بود 

چند حدیث درارتباط با سرانجام جامعه ی انسانی

 حضرت امام باقر (علیه السلام) می فرماید:
«به محض قیام مهدی (علیه السلام)، رحمت ها و برکت های الهی، پرواپیشگانی را که خردشان در پی آن انقلاب آسمانی کمال می یابد، فرا می گیرد.»( ۲)

امام محمد باقر (علیه السلام) فرمود:

 «هنگام قیام مهدی (علیه السلام)، توان بینایی و شنوایی شیعیان، به اعطای الهی، چنان افزایش خواهد یافت که ایشان قادر خواهند گشت آن حضرت را آشکارا ببینند و صدای او را به وضوح بشنوند.»
چه بسا توسعه ی فعلی نظام ارتباطات و اینترنت، امکان وقوع این روی داد بزرگ را به ذهن ها نزدیک نماید.

منابع :

( ۱)سبحانی، آیت الله جعفر، خلاصه زندگانی رهبران اسلام، ص 110. 
(۲) صافی گلپایگانی،آیت الله لطف الله، منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر، ص ص 482 و 483 

 

یاحق

نظرات 5 + ارسال نظر
حسین جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگتون بسیار زیباست.اگه میشه به سایت من هم سر بزنید.ممنون

باقری جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 ب.ظ http://haqiqat.mihanblog.com

در بنى اسرائیل عابدى بود. وى را گفتند در فلان موضع درختى است که گروهى آن را مى پرستند. خشمگین شد. تبر بردوش گرفت تا آن درخت را از ریشه قطع کند.
ابلیس در لباس پیر ناصحى ظاهر شد وگفت : کجا؟
عابد: مى روم تا درخت را از ریشه برکنم تا خداى یگانه را بپرستند.
شیطان : اگر قطع درخت لازم بود.خداوند به پیغمبر خود ماءموریت مى داد.
عابد: امکان ندارد، باید بروم و درخت را از ریشه بیرون آورم .
شیطان مانع شد و راه بر عابد بست . عابد او را برزمین انداخت و خواست تا جانش را بگیرد.
شیطان : مرا رها کن تا تو را نصیحتى کنم ، شاید بکار آید.
عابد از روى سینه او برخاست و پرسید: چه نصیحتى دارى ؟
شیطان : انفاق بر مستمندان از قطع درخت برایت بهتر است .
عابد: من پولى ندارم که در راه خدا انفاق کنم .
شیطان : من متعهد مى شوم هر روز دو دینار به تو بدهم .
عابد پنداشت راه خوبى است . یکى را صدقه مى دهم و دیگرى را صرف هزینه خود مى کنم . دو روز شیطان به وعده خود وفا کرد. ولى روز سوم عابد دید از درهم و دینار خبرى نیست .
بار دیگر تبر را به دست گرفت و به قصد قطع درخت به راه افتاد.
شیطان مانع شد. با هم به ستیز برخاستند.
این بار شیطان ، عابد را بر زمین کوفت . عابد تعجب کرد. چگونه بار اول به آن راحتى او را نقش بر زمین ساختم واکنون مقهور او گشتم !؟
شیطان : بار اول خشم تو براى خدا بود، و این بار براى درهم و دینار.
سلام وعرض ادب واحترام به شما بزرگوار

حسین شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ق.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگتون بسیار زیباست.اگه میشه به سایت من هم سر بزنید.ممنون

صبا جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:18 ب.ظ

سلام مسیحا.

خیلی جالب بود. مخصوصا این تطبیق با شرایط امروز!

سپاس فراوان. راستی روزتون و عیدتون نیز هم مبارک. تولد بابا علی‌تون مبارک. برای بچه‌های آدینه‌ای عیدی‌های خوب‌خوب بگیرید لطفا.

در پناه خدا.

علیرضا جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ق.ظ

بیا! و گرنه در این انتظار خواهم مرد
اگر که بی تو بیاید بهار, خواهم مرد

به روی گونه ی من, اشک سالها جاری است
و زیر پای خمین آبشار خواهم مرد

خبر رسید که تو با بهار می آیی
در انتظار تو من تا بهار خواهم مرد

نیامدی و خدا آگه است : من هر روز
به اشتیاق رُخَت, چند بار خواهم مرد

پدر که تیغ به کف رفت مژده داد که من
به روی اسب سپیدی, سوار, خواهم مرد

تمام زندگی من در این امید گذشت
که در رکاب تو با افتخار خواهم مرد

سلام.خسته نباشید. عاقبتتون مولایی. التماس دعا

محتاجیم به دعا...

زیبا بود ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد