. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

تصمیم‌های مهم زندگی

سلام؛


بعضی وقتا توی زندگی هست، که مجبور می‌شی سریع تصمیم بگیری. مجبور می‌شی ناخواسته بین چند مورد، یکی رو انتخاب کنی. مجبور می‌شی از بعضی خوبی‌ها بگذری و بعضی سختی‌ها و بدی‌ها رو به جون بخری.


بعضی وقتا هست که توی این انتخاب تنهای تنها هستی. مشاوری نداری. راهنمایی در دسترست نیست. دیگران می‌ترسن از دخالت و نصیحت و پیشنهاد. فقط خودت هستی که حرف اول و آخر رو باید بزنی. فقط خودت هستی که باید مسؤول نتایج و عواقب انتخابت باشی.


بعضی وقتا، ذهنت آروم نیست. نمی‌تونی خوب فکر کنی و خوب تحلیل کنی. نمی‌تونی شرایط رو سبک و سنگین کنی. از آینده خبر نداری و نمی دونی با هر تصمیم، چه اتفاقی پیش میاد. نمی‌دونی خوب و بد کجاست و کدوم مورد به صلاحته.


این زمان‌هاست که دلت آشوبه. دلت می‌خواد یه روزنه‌ای باز بشه و یه باریکه‌ی نور، مسیر رو برات روشن کنه. عاجز و درمانده‌ای. کاری از دست خودت بر نمیاد و همش به امید حضور یه نفر هستی که راه چاره رو نشون بده و گره ها رو باز کنه.


این زمانه که کم کم آماده می‌شی برای دل رو به دریا زدن. برای انتخاب کورکورانه. برای این که ناچاری انتخاب کنی. برای اینکه باید انتخاب کنی و تصمیم بگیری.


درست تو لحظه‌ی آخر، توکل می‌کنی. می‌پذیری که تو کاره‌ای نیستی. می‌پذیری که یه قدرت بالاتر و بزرگ‌تر لازمه برای این تصمیم‌گیری. می‌پذیری که باید همه چیز رو بسپری به صاحب تصمیم. باید بذاریش بر عهده‌ی کسی که تواناترین و آگاه‌ترینه.


این‌جاست که نام امام زمانت رو صدا می‌زنی و آقا رو واسطه می‌کنی که شفاعت تو رو پیش خدا بکنه. که با علم لدنی و حکمت معنویش، راه درست رو بهت نشون بده و کلام درست رو بر زبونت بیاره. 


اینجاست که احتمال خطا صفر می‌شه. اینجاست که مطمئن می‌شی که درست حرکت کردی و درست انتخاب کردی و درست تصمیم گرفتی.


توکل بر خدا. 

یا امام زمان، کمکم کن در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌هام.



پ.ن: ازدواج احسان نازنین و عروس خانم محترمش، خانم قاسمی رو بهشون تبریک می‌گم. خدایا خودت محبت این دو نفر رو در دل همدیگه افزون بکن و دعای امام زمان (عج) رو بدرقه‌ی راهشون در زندگی قرار بده.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهانه جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:55 ب.ظ

سلام
یه جایی از نوشته تون خوندم:"این زمانه که کم کم آماده می‌شی برای دل رو به دریا زدن. برای انتخاب کورکورانه" یه سوال برام پیش اومد و اون اینکه یک انسان عاقل و بالغ توی زندگیش انتخابی از نوع کورکورانه رو پیشه ی تصمیمات و انتخاب مسیر زندگیش قرار میده؟
شاید بین انتخاب بد و بدتر،بد رو انتخاب کنی اما تصمیم کورکورانه درست نیست به نظرم.
ایشالا که در پناه خدا و دعای امام زمان شاد و سلامت و خوشبخت باشند.
شاد باشید
در پناه خدا

سلام؛

کورکورانه، نه از این جهت که واقعا بدون در نظر گرفتن شرایط تصمیم بگیریم. بلکه از این جهت که نتیجه‌ی هیچ‌کدوم از انتخاب‌ها برامون مشخص نیست.

شاد باشید و سلامت.

التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد