. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

ظهور اصغر و ظهور اکبر

 

 

همان گونه که غیبت حضرت ولی عصر (عج) به دو بخش صغرا و کبرا تقسیم شده است ظهور آن حضرت نیز به ظهور اصغر و ظهور اکبر تقسیم می شود.
در دوران غیبت صغرا که 70 سال طول کشید، شیعیان توسط چهار نایب حضرت ولی عصر (عج) با امام زمان ارتباط برقرار می کردند و این موضوع از لحاظ ذهنی و فکری اعلام آمادگی برای حضور در غیبت کبرا بود.
ظهور هم، چنین است. در عصر ظهور اصغر هر چند مردم توفیق زیارت حضرت امام زمان (عج) را پیدا نمی کنند ولی حوادثی را مشاهده می کنند که مقدمات ظهور اکبر را مشاهده می کنند تا برای زندگی در آن زمان آماده شوند.
در برخی روایات امام مهدی (عج) را به خورشید فروزان تشبیه کرده اند همچنان که طلوع و غروب اشعه خورشید تدریجی است و هوا به تدریج صبح و روشن و غروب و تاریک می شود. امام مهدی (عج) هم با ظهور اصغر زمینه ساز ظهور اکبر می شوند.
البته برای ظهور مقدس امام زمان (عج) نمی توان زمان خاص تعیین کرد چون فقط اراده خداوند شرط است و لاغیر و خداوند هم فعال لما یرید است. (آیه 107 سوره هود و آیه 1 سوره بروج)
پیش از ظهور آن حضرت مردم به شرایط سختی از ظلم و انحراف مبتلا خواهند شد. و حتی آرزوی مرگ خواهند کرد. این آرزوی مرگ نتیجه فشار سختی هایی است که شخص در جامعه گمراه و منحرف با آن مواجه می شود.
برخی از روایات حکایت از آن دارد که شدت جنگها آن چنان است که دو سوم جمعیت زمین از بین می روند.
حضرت علی (ع) می فرمایند: مهدی (عج) قیام نمی کند تا این که یک سوم از مردم زمین کشته شوند و یک سوم خود بمیرند و تنها یک سوم باقی بماند.
عصر فتنه ها پیش از عصر ظهور است و عصر ظلم پیش از عصر عدالت می باشد و ظهور حضرت مهدی (عج) پیش از قیامت رخ می دهد و لزومی ندارد که نشانه های قیامت بدون هیچ فاصله ای دقیقا نمایان شود.
پس از ظهور و حکومت امام زمان (عج) رجعت رخ می دهد و پس از حکومت دوباره امامان به اذن خداوند و به خواست حضرت حق تعالی روز قیامت فرا می رسد و این وعده حق است و گریزی در آن نیست. تمامی نشانه های ظهور، نوعی خبردادن از آینده است و این خبر از آینده دادن تنها با عنایت خداوند سبحان است که از طریق وحی و الهام و یا راههای دیگر ممکن خواهد شد. چنان که پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار از این ویژگی برخوردار بودند. و در قرآن کریم آیه های 26 و 27 سوره جن آمده است که خداوند دانای غیب است و تنها آنها که مورد رضایت و پسند رسول باشند از آن باخبر می شوند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد