. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

آدینه با علی (ع)

به نام خدا... 

امیرالمؤمنین علی (علیه‌السّلام) فرمود: اختیار کردم از کتاب آسمانی دوازده آیه را و نظر می‌کنم به آن‌ها هر روز سه مرتبه...:
۱. بترس از سلطنت من همیشه.
۲. نترس از فوت رزق هرگز.
۳. انس مگیر با احدی غیر از من.
۴. به حقّ خودم من تو را دوست می‌دارم، تو هم مرا دوست بدار.
۵. ایمن از غضب من مباش.
۶. تمام اشیاء را به جهت تو خلق کردم، تو را برای خودم، از من مگریز.
۷. تو را خلق کردم از نطفه‌ی گندیده، عاجز نبودم، پس چگونه از رزق تو عاجز هستم.
۸. دشمنی می‌کنی با من به جهت نفس خبیثت، چرا با خواهش دلت دشمنی نمی‌کنی به جهت من؟
۹. تو واجبات مرا به جای آر، من رزق تو را می‌رسانم.
۱۰. همه کس تو را برای خود می‌خواهند، و من تو را برای خودت می‌خواهم.
۱۱. تو رزق فردا را نخواه، چنان‌چه من عمل فردا را از تو نمی‌خواهم.
۱۲. اگر راضی شدی به قسمت من، آسوده و راحتی، و اگر راضی نشدی، متّصل در دنیا سرگردانی و به آرزوی خود نمی‌رسی مگر به آن‌چه قسمت توست و بالنتیجه‌ی مذموم در نزد منی.
امام علی علیه‌السلام: هیچ مرد و زن مؤمنی نیست که مریض شود مگر این‌که ما نیز غمگین و ناراحت می‌شویم، او دعا نمی‌کند مگر این‌که ما برای او آمین می‌گوییم، او خاموش نمی‌شود مگر این‌که ما برای او دعا می‌کنیم. هیچ مرد و زن مؤمنی در شرق و غرب عالم نیست مگر این‌که ما با او هستیم... 

در پناه خدا...

نظرات 1 + ارسال نظر
چند تن از اهالی استان مازندران پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:22 ق.ظ

چند تن از ساکنان استان مازندران. ××× ###بسمه تعالی.با عرض سلامی گرم و دوستانه و آرزوی عمری طولانی همراه با خیر و برکت خدمت مدیریت محترم وبلاگ وزین و ارزشی آدینه ها.در قرآن کریم-سوره آل عمران-آیه104میخوانیم=ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون=باید از میان شما گروهی از خردمندان باشند که مردمان رابه نیکوکاری خوانده-آنان را وادار به کار نیک کرده و از کار بد باز دارند-این اندرز دهندگان مردمی رستگارند.+سوره حشر-آیه9=و من یوق شح نفسه فاولئک هم المفلحون=کسانی که خویشتن را از آزمندی به مال نگاه میدارند-رستگار هستند. + سوره بقره-آیه 123=بترسید از روزی که کسی به داد کسی نرسد و از او فدیه و خواهشی پذیرفته نیاید و یاری هم کرده نشوند(و هیچ کس از عذاب خداوند ایشان را باز ندارد). + سوره فجر-آیات14الی20=همانا پروردگار تو در کمینگاه است و کردار و رفتار شما را همی نگرد.(14)آدمی را هر گاه پروردگارش بیازماید و گرامی دارد و او را نعمت دهد شادمان شده-گوید پروردگارم مرا گرامی داشت.(15)اما هر گاه او را بیازماید و روزی را بر او تنگ گیرد-ناله سر داده گوید پروردگارم مرا خوار کرده است.(16)نه چنین است-بلکه شما یتیم را گرامی نمی دارید.(17)و خویشتن را بر غذا دادن به بینوا وادار نمی کنید.(18)و مرده ریگ{مردم را که برای زن و فرزند نیازمند خود گذارده اند}به گستاخی می خورید.(19)و گرد آوردن مال را با آزمندی بسیار دوست دارید.(20)>(منبع=کتاب روح القرآن در توحید و مکارم اخلاق انسان-گزینش و ترجمه=دکتر محمد جواد مشکور-صفحات=78-79-342)//حضرت علی {ع} میفرماید=…حذر کنید که دست نعمت بخش-دیده ای بیدار و دقیق دارد که به کوچکترین حساب داده های خود خواهد رسید-و از ذره کاهی به روز باز پرس صرفنظر نخواهد کرد.بهوش باشید-شیرینی دنیا درآن وقت بخوبی احساس میشود که کام تلخ نوشان شیرین گردد و نوای بینوایان آماده شود…. ای آنانی که حق بینوایان بردید و مال بیوه زنان بر ربودید-از اشک چشم {درهم}اندوختید و از خون دل-سکه دینار زدید-بترسید از آن روز که در دیدگان اشک بخشکد و در سینه ها خون نماند.اینجاست که صاحبان اشک و خون بدنبال کالای خویش به جستجو افتند و سود خود را تا آخرین پیکر در این سودا مطالبه نمایند…اینقدر در جمع مال حرص مزنید و این همه در پایمال کردن حقوق مردم افراط منمایید. مگذارید که لقمه مسموم حرام از گلوی شما فرو رود-چون خداوند متعال نام آن لقمه را آتش گذاشته است!شکمهای آتش انبار-چه زود خرمن هستی آتشخوار را خاکستر کنند و شرار فتنه و آشوب در جهان برافروزند.درهمه حال بخدا پناه میبریم! + حضرت علی(ع) جایی دیگر در مورد مالداران حق ستیز میفرماید=روزگاری فرا خواهد رسید که مال مالدار بر گردن وی وبال گردد و همچون ماری جانگزای جان او را بگزد-زیرا از فرمان الهی سر بپیچید و سر نافرمانی گرفت…+ شمشیر من همیشه بروی آنانی است که دست بخون و مال دیگران آلوده اند-بر آهیخته است. + در تقسیم بیت المال اشراف قریش برخلاف انتظار-خود را با دیگران مساوی دیدند و بر آشفتند-امیر المومنین علی{ع} فرمود=…به شما چنین گفتم=مرامعاف دارید و مانند همیشه دیگری را برای این مسئولیت بزرگ که به هزاران رنگ قابل تغییر است انتخاب کنید….آری بگذارید دیگری امیر شود و من مانند یک وزیر به کشور شما کمک کنم-زیرا در آن روز که من زمام توده را بدست گیرم به طبقات عیانی که مولود سازمان کثیف و آلوده پیشین است احترام نمیگذارم و به گله اشراف گوش نمیکنم و همه را با همان چشم که خداوند- نگران است نظر میکنم…اموالی که به خداوند متعال تعلق دارد مقتضی است بین بندگانش سیاه و سفید-آقا و خدمتکار-با تمام مساوات تقسیم گردد.آنانی که در مال خداوند بمنظور خود شیرینی-اسراف روا میدارند و حق را در محلش نمیگذارند-در آخرت به دقت بازپرس میشوند و نیز در دنیا از سپاسگزاری مردمی که مگس آسا به گرد هر حلوایی چرخ میخورند محروم میمانند.باش تا آنروز که تهی دست و مستمند شوی-آنگاه خواهی دانست که یاران شیرینکار و متملق چگونه از دور تو پراکنده میشوند و ترا تنها میگذارند….ای محرمان اسرار و شریکهای غم و شادی من شما باید مانند سپر در روزهای سختی از حقوق بینوایان دفاع کنید.شما باید در رسوم عدالت کمک و پشتیبان من باشید…من باید مقرارات اسلام و احکام قرآن را بدقت عمل نمایم و مردمان ستمگار و متخلف را هر که باشند به کیفر کردارشان برسانم. + گمنامی از امیر المومنین تمنا کرد که او را اندرزی چند گوید.در اجابت تقاضای او علی {ع}چنین فرمود=…از آن ریاکاران دروغزن بدور باش که ظاهری آرام و آهسته دارند ولی در نهاد همچون عفریتی خونخوار به فرصت نشسته اند تا کی ساده دلی بدام آنها در افتد و شیفته فریب و نیرنگ آنان گردد…. + حضرت علی{ع} به یکی از یارانش فرمود= ننگ باد ترا که سیر بخوابی و در کنار تو جمعی گرسنگان بنالند. + …اما قصری که پایه آن بر شالوده ظلم و ستم قرار گیرد و در استخر زلالش خون دل بیچارگان موج زند-در لابلای خشت آن عمارت هزاران امید و آرزو از این و آن محو و ناچیز گردد-هم در این جهان جهنمی است که آه دل مستمندان از کانون نامبارکش شعله زده و در سریعترین مدت خرمن هستی ستمکاران را خاکستر خواهد کرد. + …باز هم به هر چه مقدس است قسم- پولهایی که از ثروت دیگران بکابین زنان رفته و قباله های املاک بدان وسیله تنظیم شده است-به دست عدالت ما باز گرفته خواهد شد و آن اسناد و مدارک را که به امضای ظلم ننگین است-به هیچ رسمیت نخواهیم شناخت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد