. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

مختصر، مفید!

به نام خدا... 

سلام. ایام عزاداری سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین و یاران صدیق ایشان را خدمت حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و دوستان آدینه‌ای تسلیت عرض می‌کنیم. 

امسال محرم، از گوشه و کنار کشورمان خبرهایی به گوش می‌رسد که خوشایند نیست. مثلاْ امام جماعت مسجدی بین دو نماز سخنرانی می‌کند و میان کلامش می‌گوید «امیر معاویه» یا «امیر یزید». بعضی‌ها می‌گویند برای حفظ وحدت میان مسلمان (شیعه و سنی) به این تبار نفرین‌شده لعن و نفرین نفرستید!  

در جواب این «بعضی‌ها» باید گفت: بله! نباید به مقدسات برادران دینی‌مان توهین کنیم. اما معاویه و یزید برای هیچ گروه و فرقه‌ای از مسلمانان مقدس نیستند، بلکه در جای‌جای کتب تاریخی اسلام (از جمله وسائل‌الشیعه، صحیح بخاری و...) به این نکته اشاره شده که خاندان بنی‌امیه همواره نزد پیامبر منفور بوده‌اند و به طرق و بهانه‌های مختلف مورد لعن و نفرین ایشان قرار گرفته‌اند و نیز در همان کتب به دفعات، از بدنامی آنها در بین مردم و رذایل اخلاقی این تبار ملعون صحبت به میان آمده است.  

طرح تبرئه و مقدس‌نمایی بنی‌امیه (به خصوص معاویه و یزید)، توسط وهابیت شروع شده و بعضی ناآگاهانه به آن دامن می‌زنند. پس نباید ساده‌لوحانه و از ترس تفرقه، لعن و نفرین این تبار گمراه، ترک شود که اعلام برائت از این ظالمان، ساده‌ترین درس زیارت عاشورا است.  

حکیم سنایی، شاعر نامی قرن پنجم (و اوایل قرن ششم) که از افتخارات جهان اسلام و اهل تسنن است، می‌گوید:  

داستان پسر هند مگر نشنیدی؟  


که از او و سه کس او به پیمبر چه رسید؟ 
 

پدر او لب و دندان پیمبر بشکست 
 

مادر او جگر عم پیمبر بمکید 
 

خود به ناحق، حق داماد پیمبر بگرفت 
 

پسر او سر فرزند پیمبر ببرید 
 

بر چنین قوم چرا لعنت و نفرین نکنم؟ 
 

لَعَن‌اللهُ یَزیداً و عَلی آلِ یَزید! 

دوستان آدینه‌ای! «امیر یزید و امیر معاویه»، رؤیای فرقه‌ی گمراه وهابیت است که به یاری یار آدینه‌ای‌مان و به دست جوانان مسلمان آشوب خواهد شد. شجره‌ی ملعونه‌ی بنی‌امیه از جنایات کثیفش تبرئه نخواهد شد تا زمانی که به دست منتقم آل علی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و در زمان رجعت، طعم تازیانه‌های آتشین را بچشد.  

السلام علیک یا اباعبدالله‌الحسین (ع)

پ.ن: به محض آماده شدن مقاله، به همراه اسناد از کتب معتبر، لینک مقاله درج و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به امید ظهور دولت دوست... 

در پناه خدا.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد