. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

نسل انتظار

در بیابان بی کسی چشم هایمان را به تموج انتظار سپرده ایم و آمدنت را به دردمندی دل هامان مژدگانی می دهیم تا پژمردگی برگ ها را نبینیم،


و در گریه می خندیم تا باغ و بهار، هم آغوش هم باشند...


ماییم و تهی دستی و تشنگی،


ماییم و این صحیفه ناتمام و چشم هایی که در انتظار فصل توست.


ماییم و شب های شوق که به واژه های ندبه صبح می شود.


ماییم و تن تب کرده ی کوچه هایی که به فراخ ترین باغ ها می رسند، ماییم و آفتاب که در برابر چشمان تو حقیر است.


ما تو را در شب برات، به مهمانی دل ها می خوانیم، ضیافتی که دشت آشنایی است، مجلسی که در آن صدق، اعتقاد و اخلاص عمل می دهند، محفلی که عین یقین می بخشند و بزم و جد و جای حیرت و حقیقت است ...


نامه های جوانان به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

نگاهت جای آهوهاست

به نام خدا 

 آقا نگاهت جای آهو هاست، می دانم
دستان پاکت مثل من تنهاست، می دانم
آقا دلت در هیچ ظرفی جا نمی گیرد
جای دل تو وسعت دریاست ، می دانم
می آیی و با دستهایت پاک خواهی کرد
اشکی که روی گونه مان پیداست ، می دانم
برگشتنت در قلب های مرده مردم
همرنگ طوفانی ترین دریاست ، می دانم
جای سرانگشتان پر نورت در این ظلمت
مانند رد باد بر شنهاست ، می دانم
در باور کوتاه این مردم نمی گنجد
وقتی بیایی اول دعواست ، می دانم
ای کاش برگردی که بعد از این همه دوری
یک بار حس بودنت زیباست ، می دانم
آقا اگر تو برنمی گردی دلیل آن
در چشم های پر گناه ماست ، می دانم
کی باز میگردی ، برایم بودن با تو
زیباترین آرامش دنیاست ، می دانم
تو باز می گردی اگر امروز نه ، فردا
از آتشی که در دلم پیداست ، می دانم

به امید ظهور

باز هم جمعه غروب کرد اما ...

بار دیگر جمعه ای بود و دلی بود و امید و تمام چشم ها رو به افق دوخته بود، آسمان هم مکث کرد لحظه ای تا بیایی از سفر.


ای مسافر تمام قلب ها ، لحظه لحظه سرخی غروب بر قلب های بی قرار شرر می ریخت و با عبور لحظه ها، دل میان صحن سینه بی تاب پر می زد و چشم های انتظار خیره تر می شد، ولی انگار قرار نبود به چشم تر عاشقان قدم بگذاری؛


آری باز جمعه ای دیگر از جنس تمام جمعه های انتظار غروب کرد، اما در آیینه اشکی چشمان کبوتران غریب، تک سوار آرزوهای سپید، جولان نداد.


عاشف جولانتم در دشت عشق

مانده ام در حسرت برگشت عشق


"محقق، نامه های جوانان به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف"

سلام بر مهدی

طلوع می کند آن آفتاب پنهانی 

 

زسمت مشرق جغرافیای عرفانی  

 

دوباره پلک دلم می پرد نشانه چیست 
 

شنیده ام که می آید کسی به مهمانی 
 

کسی که سبزتر از هزار بار بهار 
 

کسی شگفت کسی آن چنان که می دانی  

 

" قیصر"

جمعه...

 

اینکه گفته شده امام زمان (عج) روز جمعه ظهور میکنند یعنی چه؟ آیا این مصداق تعیین وقت نیست؟ اگر حدیثی در این مورد هست ، پس یعنی نباید مثلا 5 شنبه منتظر ظهور حضرت بود؟
 

پاسخ :

1- در روایات ، روزهای دیگری نیز برای ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ذکر شده است ؛ مثلا در برخی روایات روز شنبه ذکر شده است. لذا در مورد روز ظهور باید روایات متعدد جمع آوری شده و از نظر سند و دلالت بررسی شوند ؛ تا معلوم شودکه :
اولا برای ظهور آن حضرت آیا در واقع روز خاصی معین شده است یا نه ؟
ثانیا اگر روزی تعین شده آیا این روز قطعی است یا ممکن است در آن بداء حاصل شود و تغییر کند ؟
ثالثا اگر روزی تعیین شده است حکمت تعیین یک روز خاص برای ظهور چه بوده است ؟
2- تعیین یک روز خاص در بین روزهای هفته ، منافاتی با انتظار همه روزه برای ظهور امام عصر ندارد؛ چون معنی انتظار این نیست که ما در روز خاصی گوش به زنگ باشیم که به ما خبر دهند که امام ظهور کرده است ؛ معنی واقعی انتظار ظهور این است که ما خود را برای ظهور آماده کنیم و خود را آماده نگه داریم تا هنگام ظهور امام عصر(عج) اهلیت پیوستن به آن حضرت را داشته باشیم .
مانند کسی که منتظر است در روز خاصی مثل جمعه برای او مهمان بسیار عزیزی وارد شود ؛ چنین کسی همه کارهای استقبال از مهمان را برای روز آمدن مهمان ( روز جمعه ) نمی گذارد بلکه از همان شنبه شروع به رُفت و روب و تزئین خانه و تهیه وسائل پذیرایی می کند تا دروقت رسیدن مهمان استقبال شایانی از او به عمل آورد. منتظر امام زمان (عج) نیز تمام هفته را باید مشغول آماده کردن خود باشد ؛ و همین است که انتظار فرج بهترین عمل یک مسلمان است ؛ چون انتظار فرج یعنی دائما آماده یاری حق بودن.
3- در مورد وقت ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ،در روایات از تعیین وقتی نهی شده است که تاریخ خاصی را برای ظهور مشخص نماید ؛ مثلا گفته شود که امام در فلان روز از فلان سال ظهور خواهد یافت ؛ چون چنین تاریخی بر روز یا روزهای محدودی دلالت می کند ؛ اما اگر گفته شود که امام (علیه السّلام) در فلان روز یا فلان ماه یا فلان مناسبت ظهور خواهد نمود ، در واقع وقت خاصی تعیین نشده است ؛ چون بدون ذکر سال ظهور ، هر روز یا ماه یا مناسبتی بی نهایت مصداق دارد. مثلا وقتی گفته می شود امام (علیه السّلام) در روز جمعه ظهور خواهد نمود ؛ در واقع وقتی مشخص نشده است ؛ چون بی نهایت جمعه می تواند وجود داشته باشد ؛ اما هر سالی منحصر به فرد است.