. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

یا اباصالح!

باید از خویش بپرسیم که چرا حجت حق
خیمه را امن تر از خانه ما میداند...

                                             " اللهم عجل لولیک الفرج"


در اربعین حسینی

قطعه گمشده از پر پرواز کم است 

یازده بار شمردیم و یکی باز کم است 

این هه آب که جاریست نه اقیانوس است 

عرق شرم زمین است که سرباز کم است... 

 

به مناسب این شب عزیز اعمال اربعین حسینی را پست خواهم کرد... ولی به خاطر زیاد بودن و طولانی شدن آن برای سهولت دسترسی و همچنین اجتناب از شوغ شدن پست آنرا به ادامه مطلب میافزاییم... لطفا به ادامه مطلب حتما سر بزنید... 

زیارت اربعین به همراه ترجمه فارسی در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

خورشید را برای ظهور آفریده اند . . .

روی تو را ز چشمه نور آفریده اند / لعل تو از شراب طهور آفریده اند

خورشید هم به روشنی طلعت تو نیست / آیینه تو را ز بلور آفریده اند

پنهان مکن جمال خود از عاشقان خویش / خورشید را برای ظهور آفریده اند . . .

او می آید...

می نویسم که شب تار، سحر می گردد

       یک نفر مانده از این قوم، که برمی گردد...

                     " اللهم عجل لولیک الفرج"

دعاهای نخود لوبیایی !

بسم الله؛


سلام آقا جونم؛


شما که دل خوشی از من ِ معلوم الحال ندارید آقا. اما من با پر رویی تمام، بازم اومدم اینجا براتون درد دل کنم. ان شا الله که موجب اتلاف وقت مولام نباشم ...


آقا جونم، امروز صبحی که سوار تاکسی بودم تو راه جلسه‌ی چارقد، راننده رادیو رو روشن کرده بود و باعث شد من حرفای جالب یه آقای کارشناس (که خدا خیرش بده ان شا الله) رو در مورد دعا کردن بشنوم. 


کارشناسه می‌گفت که ماها همش چیزای کوچیک از خدا می‌خوایم. با شوخی می‌گفت به جای چیزای مهم، نخود و لوبیای آشمون رو از خدا می‌خوایم. گفت البته خدا خودش فرموده که حتی نمک این آش رو هم از من بخواید ها، اما ماها فقط گیر کردیم تو این خواسته‌های ریز و درشت دنیایی و یادمون رفته که چیزای مهمتر و بزرگتری هم هست برای خواستن.


می‌گفت مادر نازنین شما، حضرت فاطمه‌ی مطهره (سلام الله علیها و علی ابیها) هیچ وقت از خدا برای خودشون چیزی نمی‌خواستن. یه بار فرشته‌ی وحی، حضرت جبرئیل (سلام الله علیه) از سمت خداوند پیغام آوردن برای حضرت که خدا می‌فرمایند باید یه دعایی انجام بدی. حضرت زهرای مرضیه هم فرمودن: "وارزقنی النظر الی وجهک الکریم" ... حضرت حتما با خودشون فکر کرده‌ان، حالا که قراره از خدا یه چیزی بخوام. چی بهتر از خود خدا ...


یه لحظه به این فکر کردم که همچین دعایی مابین دعاهای من تو اولویت چندم قرار داره؟ 


خیلی شرمنده شدم ...


هر آدمی، به میزان قد و قدر خودش دعا می‌کنه ... ای کاش لایق دعاهای بهتری بشم.


التماس دعا ...