. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

  در دل خود کشیده ام نقش جمال یار را      پیشه خود نموده ام حالت انتظار را

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اگر تنها از عمر دنیا یک روز باقی بماند خداوند متعال در آن روز از خاندان من مردی را برانگیزد و جهان را پر از عدل و داد میکند چنان که پر از ظلم و ستم شده بود 

adineha.blogsky.com 

امام مهدی (عج) در قران

«

ولقد کتبنا فی الزّبور،من بعد الذّکر،انّ الارض یرثها عبادی الصّالحون.»(۱)

ما در زبور داود،از پس ذکر(تورات)،نوشته ایم که سر انجام،زمین را بندگان شایسته ی ما به ارث می برندو بر همه ی کره ی زمین حاکم می شوند.

طبق فرموده ی پیشوای پنجم حضرت امام محمد باقر(ع)،این بندگان شایسته که وارثان زمین شوند،اصحاب مهدی(ع) هستند در آخرالزمان(۲)

سوره بقره

آیه 2 و 3: هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب

امام صادق (ع) در تفسیر این آیه فرمودند: متقین، شیعیان على بن ابى طالب هستند وغیب، حجت غایب است. (۳)

سوره ال عمران

آیه83 افغیر دین الله یبغون وله اسلم من فی السماوات ...؟ یعنى: آیا جز دین خدا را مى جویند؟ با آن که آن چه در آسمان ها وزمین است، خواه وناخواه تسلیم او هستند و به سوى او بازگردانیده مى شوند 0

امام کاظم (ع) فرمود: "این آیه درباره حضرت قائم (ع) نازل شده است. هنگامى که ظاهر شود، آیین مقدس اسلام را درشرق و غرب جهان، به یهود ونصارى و صائبان وملحدان و مرتدان وکافران عرضه مى دارد.(۶)  

 

adineha.blogsky.com

برگرفته از منتظر

یا حق

یاد امام

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا ! خودت را به من بشناسان ؛ که اگر خود را به من نشناسانی ، پیامبرت را نمی شناسم . خدایا ! رسول خود را به من بشناسان ؛ که اگر رسول خود را به من نشناسانی ، حجت تو را نمی شناسم . خدایا ! حجتت را به من بشناسان ؛ که اگر حجت خود را به من نشناسانی ، از دین خود گمراه می شوم .

( دعای عصر غیبت )


مراتب ذکر امام ( علیه السلام )  

به تعبیر مرحوم آیة الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی صاحب کتاب شریف " مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم ( علیه السلام )  " : مؤمنان در یاد کردن از مولای خود به مقتضای درجات ایمان و مراتب معرفت و یقین خود ، درجات متفاوت و مراتب مختلفی دارند . حال بعضی از آنها در یاد کردن از مولای شان چنان است که گفته اند : " خدا می داند که من شما را یاد نمی کنم ! پس چگونه شما را یاد کنم در حالی که هیچ گاه فراموش تان نمی کنم ؟! "  

پس صاحب مکیال تذکراتی درباره ی چگونگی زنده نگه داشتن یاد امام عصر ( علیه السلام ) در شبانه روز ، بیان کرده اند : " چون صبح کنی پس بدان که این زندگی که خداوند به تو داده ، به برکت آن حضرت ( علیه السلام )  است . پس او را سپاس بگزار و خدای تعالی را بر نعمتی که به تو عنایت فرموده شکر کن . و مواظب خودت باش که مبادا این نعمت را در غیر رضای او صرف نمایی که مایه ی تیره روزی و بارسنگینی ِ تو خواهد شد . پس چنانچه در معرض گناهی قرار گیری ، به یاد آور که مولایت در این حالت زشت و گونه ی بد تو را می بیند . پس به پاس احترام او آن گناه را واگذار . و اگر کار خوبی پیش آید ، به انجام آن سبقت کن و بدان که آن نعمتی است الهی که خدای تعالی آن را به برکت مولایت به تو بخشیده است ، و خدای را بر آن سپاس بگزار و آن را به مولا و صاحب زمانت هدیه کن و با زبان حال عرضه بدار :
* عزیزا ! بر ما و اهل ما سختی رسیده و با متاعی اندک به درگهت پناه آورده ایم . پس پیمانه ی ما را پر کن و بر ما تصدق فرمای ؛ که خداوند صدقه دهندگان را پاداش دهد . * "


 

He will come ...

 


امان ای هجر بی پایان مهدی
غروب جمعه و هجران مهدی
دل خورشید هم از هجران گرفته
امان ای هجر بی پایان مهدی
تمام غصه های عصر جمعه
خلاصه می شود در جان مهدی
امان از آن زمانی که بیفتد
به روی نامه ام چشمان مهدی
دلش می گیرد و با چشم گریان
بگوید این هم از یاران مهدی ......
 

یا حق ...

از نهج البلاغه

* بسم الله الرحمن الرحیم * 

 

بیعت با امام مهدی ( علیه السلام ) و وفاداری به او مرز جدایی منافق از مؤمن است . 

از نامه های بسیاری که در نهج البلاغه بدان اشاره شده است ؛ تنها به یک نامه می توان برخورد کرد که امام علی ( علیه السلام ) پیرامون فرزند گرامی شان مطالبی را مرقوم کرده اند ، که در آن به زشتی مخالفت با امام زمان ( علیه السلام ) اشاره کرده و می فرمایند : 

" همانا بیعت برای امام ، یک بار بیش نیست و تجدید نظر در آن میسر نخواهد بود و کسی اختیار از سر گرفتن آن را ندارد ، آن کس که از این بیعت عمومی سر باز زند ، طعنه زن و عیب جو خوانده می شود و آن کس که نسبت به آن دودل باشد ، منافق است . " 

 

توصیف امام زمان ( علیه السلام ) و یاران او ، چه قدر امیرالمؤمنین به دیدار آنان اشتیاق دارد . 

در حکمتی دیگر ، امام علی ( علیه السلام ) به بیان ویژگی های رهبران الهی و یاران امام زمان ( علیه السلام ) پرداخته و می فرماید : 

" آری ! خداوندا ! زمین هیچ گاه از حجت الهی خالی نیست ؛ که برای خدا با برهان روشن قیام کند ، یا آشکار و شناخته شده ، یا بیمناک و پنهان ، تا حجت خدا باطل نشود ، و نشانه هایش از میان نرود ؛ تعدادشان چه قدر ؟ و در کجا هستند ؟ به خدا سوگند ! تعدادشان اندک ، ولی نزد خدا بزرگ مقدارند ، به طوری که خدا به وسیله ی آنان ، حجت ها و نشانه های خود را نگاه می دارد تا به کسانی که همانندشان هستند ، بسپارد و در دل های آنان بکارد ؛ آنان که دانش ، نور حقیقت بینی را بر قلب شان تابانده و روح یقین را دریافته اند که آن چه را که خوشگذران ها دشوار می شمارند ، آسان گرفتند و با آن چه که ناآگاهان از آن هراس داشتند ، انس گرفتند . در دنیا با بدن هایی زندگی می کنند که ارواح شان به جهان بالا پیوند خورده ؛ آنان جانشینان خدا در زمین ، و دعوت کنندگان مردم به دین خدایند . آه ، آه ، چه سخت اشتیاق دیدارشان را دارم . " 

 

قرار


 

کعبه ای وصف جمال کردگار 
 
                    پرده ات باشد حجاب روی یار
 
                                    هر کسی خواهد تو را بیند دقیق
 
                                                         چهره ی مولا ببیند آشکار ... 

  

( از مجله ی خورشید مکه ) 

یا حق ...

تزکیه

« بسم الله الرحمن الرحیم » 

 

قبل از ظهور باید تزکیه ی نفس کرد . 

" خدایا در زمانی که از دیدار ولی ات محروم هستیم ، از این محرومیت و غربت و از قلت عدد – از تعداد کم و انگشت شمار یاران دین حق – به تو شکایت می بریم . "

اگر بدانید چه قدر امام زمان ( علیه السلام ) غریب هستند و چه قدر طرفداران حق اندک هستند ، آن وقت قدر این توجه خودتان به امام زمان ( علیه السلام ) را خواهید دانست ، که چه قدر بشارت ها و رؤیاهای صادقه برای همین جمعی که در راه خودسازی و تزکیه ی نفس و جلب رضایت حضرت بقیة الله ( ارواحنا فداه ) قدم بر می دارند ، دیده شده است ؛ لذا آن هایی که ضعیف اند سعی کنند از قافله عقب نمانند ، چون بعد از ظهور ، آن روزی که رجعت شروع می شود ، ایمان آوردن فایده ای ندارد . « و ان رجعتکم حق لا ریب فیها یوم لا ینفع نفسا ایمانها لم تکن آمنت من قبل او کسبت فی ایمانها خیرا » : « رجعت شما اهل بیت ( علیهم السلام ) حق است ، روزی که دیگر برای ایمان آوردن دیر شده یا اگر ایمان آورده ، غافل بوده و حرکتی نکرده است » ( زیارت آل یاسین ) ؛ عده ای هستند که باید جو جامعه آنها را حرکت بدهد ، آنها مانند پشه های بی اختیار ، معلق در هوا هستند ، باد آنها را به هر جا ببرد برده است ؛ اگر حکومت طاغوت بود ، طاغوتی هستند ؛ اگر حکومت اسلامی بود ، مؤمن و مسلمان هستند . اینها فکر نکنند حکومت امام عصر ( ارواحنا فداه ) هم مثل حکومت های معمولی است که به ظاهر افراد نگاه کند ، نه ! اگر قبل از ظهور انسان خودش را نساخته و بیدار نشده باشد ، فکر نکند بعد از ظهور خودش را همراه حکومت آن حضرت می کند و حضرت ولی عصر ( ارواحنا فداه ) او را هم به حساب می آورند ، نه ! ایشان می دانند که تو آدم بیداری نیستی و چون فضا عوض شده ، تو هم خودت را عوض کرده ای . 


وقتی آن حضرت ظاهر بشوند ، اگر در دل انسان سر سوزنی دغل وجود داشته باشد ، او را لااقل در تشکیلات حقه نمی پذیرند ؛ چون باید از قبل خودش را درست می کرد .

کوشش کنید قبل از ظهور آن حضرت جزء مؤمنین به غیبت باشید ، جزء برادران پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) باشید . پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) دو دسته را برادر خود خواند : یکی علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) و یکی مؤمنین به غیبت که در عصر غیبت از خواب غفلت بیدار شده اند و خود را به مقام یاران امام زمان ( علیه السلام ) رسانده اند .


گوشه ای از سخنان استاد سید حسن ابطحی خراسانی  

 

 

یا حق ...