. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

۸۹.۰۳.۲۸

 باسمه تعالی اَلسَّلامُ عَلَی مُحْیِی الْمُؤمِنینَ وَ مُبیرِ الْکافِرینَ اَلسَّلامُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الْاُمَم اَلسَّلامُ عَلَی الْقائِمِ الْمُنْتَظَر وَ الْعَدْلِ الْمُشْتَهَر اَلسَّلامُ عَلَی بَقِیَّةِ اللهِ فی بِلادِهِ[1] سلام بر آن امامی که موجب احیاء مؤمنین و نابودی کافران خواهد شد. سلام بر مهدی امّت، سلام بر قائم منتظَر و عدل مورد نظر... سلام بر بقیة‌الله درهرجایی، که آن‌جا شهر خدا خواهد بود 

چند حدیث درارتباط با سرانجام جامعه ی انسانی

 حضرت امام باقر (علیه السلام) می فرماید:
«به محض قیام مهدی (علیه السلام)، رحمت ها و برکت های الهی، پرواپیشگانی را که خردشان در پی آن انقلاب آسمانی کمال می یابد، فرا می گیرد.»( ۲)

امام محمد باقر (علیه السلام) فرمود:

 «هنگام قیام مهدی (علیه السلام)، توان بینایی و شنوایی شیعیان، به اعطای الهی، چنان افزایش خواهد یافت که ایشان قادر خواهند گشت آن حضرت را آشکارا ببینند و صدای او را به وضوح بشنوند.»
چه بسا توسعه ی فعلی نظام ارتباطات و اینترنت، امکان وقوع این روی داد بزرگ را به ذهن ها نزدیک نماید.

منابع :

( ۱)سبحانی، آیت الله جعفر، خلاصه زندگانی رهبران اسلام، ص 110. 
(۲) صافی گلپایگانی،آیت الله لطف الله، منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر، ص ص 482 و 483 

 

یاحق

یا مهدی ادرکنی...

هنگامه ی طلوع است /............................................/صبح چقدر دور است؟

این صبح را نگویم/........................................................./منظور من ظهور است

شبها بی فروغ است/................................................/این زندگی دروغ است

خورشید بیا بالا /.........................................................../روزهایم بی طلوع است

امید نا امید است/......................................................./زندگی بی تو همین است 

  

 

یک حدیث و یک دعای زیبا برای دوستان آدینه یی: 

 

قال رسول الله صلى الله علیه و آله : جعل الله - جل ثنائه - قرة عینى فى الصلوة و حبب الى الصلوة کما حبب الى الجائع الطعام و الى الظمان الماء و ان الجائع اذا اکل شبع و ان الظمان اذا شرب روى ، و انا لا اشبع من الصلوة .
پیامبر خدا فرمود: خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داد و نماز را بر من دوست داشتنى ساخت همانگونه که «طعام » را براى گرسنه و آب را براى تشنه گرسنه با خوردن سیر، و تشنه بانوشیدن سیراب مى گردد، اما من هرگز از نماز سیر نمى شوم .
بحارالانوار، ج 77، ص 77 و ج 82، ص 233 و مستدرک، ج 1، ص 174 

 

-------------------------------
 

«اَللهُم اِنَّ شِیعَتَنا خُلقَت مِن شُعاعِ اَنوارِنا وَ بَقِیَةِ طِینَتِنا وَ قَد فَعَلوا ذُنوباً کَثیرَةً اِتِکالاً عَلی حُبِّنا وَ وِلایَتِنا فَاِن کانَت ذُنوبُهُم بَینَکَ وَ بَینَهُم فَاصفِح عَنهُم فَقَد رَضینا وَ مَا کانَ مِنها فِیما بَینَهُم فَاصلِح بَینَهُم وَ قاص بها عَن خُمسِنا وَ اَدخِلهُم الجَنَّةَ وَ زَحزِحهُم عَن النارِ وَ لا تَجمَع بَینَهُم و بَینَ اَعدائِنا فِی سَخَطِک».

خدایا؛ شیعیان ما را از شعاع نور ما و بقیه طینت ما خلق کرده‌ای، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت به ما و ولایت ما کرده‌اند، اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده‌ای و آنچه از گناهان آنها که در ارتباط با خودشان است، خودت بین آنها را اصلاح کن و از خمسی که حق ماست به آنها بده تا راضی شوند و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنان را با دشمنان ما در خشم و سخط خود جمع نفرما.

یک *آقا* شبیه ماه

سلام به خدا...
بازم بی‌مقدمه!
یه چیزی هست که گاهی خیلی اذیتم می‌کنه. در مورد ولایت فقیه که جانشین ولی خداست در زمان غیبت.
من خودم فکر می‌کنم این خیلی بده که آدم ولی فقیه‌شو نشناسه و تعصب خاصی بهش نداشته باشه. آخه تقریبا ما نسل سومی‌ها خیلی کم از رهبرمون می‌دونیم و در بهترین شرایط یه ارتباط دلی با ایشون (و همچنین با امام خمینی *ره*) داریم که از روی احساسه. در صورتی‌که ما باید اون‌قدر از ایشون و مقام عالی ولایت فقیه بدونیم که بتونیم با قدرت از این مقام دفاع کنیم و اجازه‌ی هتک حرمت به هیچ‌کس ندیم. خیلی دردناکه که ما هیچ تعصبی به رهبرمون نداریم، اما مسلمونای خارج از ایران از ایشون الگو می‌گیرن و یه عالمه از ایشون می‌دونن. من حسودیم میشه. یعنی دلم برای خودم می‌سوزه.
چیزی که مدتی پیش یهو برای من اهمیت پیدا کرد این بود که مرتبه‌ی بعد از ولایت فقیه، ولایت صاحب آدینه‌هاست. و این به من فهموند که ولی فقیه، نائب امام عصر منه و هرچه‌قدر که قراره با امام عصر باشم، الان باید پشتیبان ولی فقیه باشم. توو این یه سال هزار جا خوندم که *پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد* نمی‌دونم چرا این جمله رو از حضرت خورشید قبول نکردیم و پشتیبان حضرت ماه نشدیم تا به ایران عزیزمون آسیبی نرسه...
حالم از خودم بد میشه وقتی کسی جلوی من به حضرت ماه توهین می‌کنه. این یعنی یا من طوری رفتار کردم که طرف جرات کرده جلوی من به رهبر من و در واقع خود من توهین کنه، یا اینکه...
به هر حال معنیش اینه که من هنوز نتونستم شخصیت خودمو اون‌طوری که باید، بسازم. و این خیلی بده! کی میخوام حرکت کنم دیگه؟ جوونیم تموم شد. چشم به هم بذارم صاحب آدینه‌ها میاد و من پیش ایشون سرافکنده‌ام که چرا بلد نشدم از نائب‌شون دفاع کنم تا تیر کینه‌ی این از خدا بی‌خبرا قلب ایشونو به درد نیاره...
امروز یه نفر دست‌شو تکیه‌گاه چونه‌ش کرده بود و سرشو انداخته بود پایین و به حضرت ماه نگاه نمی‌کرد. فدای سر رهبر شجاع من. اما داشتم فکر می‌کردم اون آدم از خجالت خبط و خطاهاش همچین کاری کرد یا نور ماه چشم‌شو می‌زد؟
اگه این کارو کرد تا نور ماه رو نبینه، سوالم اینه که چه‌طوری نور حضرت خورشید رو توی خونه‌شون تحمل می‌کرده؟ اگر حضرت خورشید امروز بود چی می‌شد؟ چی می‌گفت؟ چی جواب می‌دادیم؟...
خدایا کمک! دست ما رو بگیر تا جت‌استریم فتنه‌های آخرالزمان ما رو با خودش نبرده به سیاهچاله‌های زوال!!
به امید سلامتی حضرت ماه و به امید ظهور دولت دوست... 

به امید خدا...

حدیث در مورد ظهور امام زمان (عج)

 

پیامبر اکرم (ص) فرمودند :
دنیا به پایان نمی رسد تا اینکه مردی از اهل بیت من که هم نام من است سلطنت نماید.
منبع : کتاب الملاحم و الفتن ص 154  

 

 امام علی (ع) فرمودند:
از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید و از شیعیان من باقی نمی ماند؛ مگر به اندازة سرمه در چشم و نمک در غذا و چنین خواهد بود، امتحانات زمان غیبت.
منبع : کتاب بحارالانوار  

 

امام علی (ع): فرمودند:
برای صاحب الزّمان غیبتی است عظیم که باید در محور ایمان راسخ بود زیرا که خیلی ها از ما جدا می شوند حتّی آنها که به مقامات بلند رسیده اند.
منبع :‌ اصول کافی جلد 1  

 

امام حسین (ع) فرمودند:
قیام کنندة این امت ، فرزند نهم من است که غیبتی طولانی دارد و هنگامی که تاریکی های غیبت ، همه جا را فرا می گیرد ؛ خفّاشان کور چشم و گرگان درنده به تقسیم اعتبارات و امتیازات او می نشینند.
منبع : الزام النواصب ص 67  

 

 امام حسین (ع) فرمودند :
فرزندم خلاصة‌ انبیاء و عصاره اولیاء و ثمره اوصیای کریم است.
منبع : کشف الغمه ج 3 ص 312  

 

 امام محمد باقر (ع) فرمودند:
سلطنت قائم‌(عج) 309 سال است ؛ به مدتی که اصحاب کهف در غار به سر بردند.
منبع : غیبت بن شاذان  

 

امام جعفرصادق (ع) فرمودند :
خدای تعالی اصحاب قائم (عج) ما را در یک لحظه مانند ابرهای پراکنده جمع می کند و اصحاب امام زمان (عج) برابرند با سپاه اسلام در جنگ بدر که 313 نفر بودند.
منبع : کتاب حکیم  

 

امام موسی کاظم (ع):
خداوند به هنگام ظهور قائم (عج) دین حق را بر جمع ادیان باطله پیروز می گرداند.
منبع : کتاب حکیم  

 

یاحق