. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

بخوان دعای فرج را

سلام به خدا... 

  

از اول که وبلاگ آدینه‌ها رو راه انداختیم به تک‌تک کسانی که عضوش شدن گفتم که ¤آدینه‌ها خیلی بی‌اجازه‌ست...¤ حالا من از این مزیت آدینه‌هامون استفاده می‌کنم به نفع یه نفر که شدیدا نیاز به دعا داره...

سلام آقا مهدی. حتما دارید فکر می‌کنید این کیه باز که این‌قدر صداش ناآشناست! اسم زیاد داره. اما بی‌نام و نشونه پیش شما... 

 

آقا مهدی به روسیاهی من نگاه نکن. حرف‌حساب از طرف کس دیگه‌ایه که خودش حسابی دستش بسته‌ست. یکی که جز شما و خدا هیچ‌کسی رو نداره. اون طفلی که همیشه می‌خنده و شکر می‌کنه. اما من که نمی‌تونم فقط بشنوم و دست روی دست بذارم تا... 

 

بشنو از دلش آقا مهدی... 

 

* پس کی شما میاید آقا؟! 

 

میگن وقتی بیاید حق مظلوم رو از ظالم می‌گیرید. میگن وقتی بیاید روز سیاه، سفید میشه. میگن اون روز همه‌ی اونایی که به‌ناحق ستم کشیدن، روی لب‌شون جوونه‌ی لبخند سبز میشه. میگن وقتی بیاید ترس و دلهره از دل تموم بی‌پناه‌ها گم میشه. میگن اون روز اصلا کسی بی‌پناه نمی‌مونه. 

 

یعنی میشه؟ یعنی میشه آقا که یه روزی برسه یه سایه‌ی امید بالای سرم باشه؟ یعنی میشه یه روزی بیاد که منم یه پناه امن و تکیه‌گاه محکم داشته باشم؟ 

 

صدام میاد آقا؟ می‌دونم همین اطراف هستید و هر وقت صداتون می‌زنم جواب میدید ¤لبیک¤. دلم به کی خوش باشه توو این دنیای به این بزرگی؟ کی جز شما از حال دل من خبر داره؟

 

خدایا! تو رو به خورشید آل یاسین... هیچی ازت نمی‌خوام جز یه پناه امن و یه دل آروم... *  

 

پی‌نوشت: بخوان دعای فرج را، دعا اثر دارد، دعا کبوتر عشق است، بال و پر دارد، بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب، که یوسف زهرا ز پشت پرده‌ی غیبت به ما نظر دارد...

 

التماس دعا. برای او. برای همه... 

 یا حق.

امام زمان و ماه رمضان

پیامبر می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.» هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

• پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

• پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،

• رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان. 

  

امام مهدی(عج) و ماه رمضان

زیارت آل یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش، امتداد راه پیامبر و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی او نه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاس گزاری از خداست، عبودیتی که همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می رسد و ماه رمضان نقطه اوج بندگی امام است.

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)

فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمی شود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می دهد که پروردگارا من خواهان تمام خوبی ها و کمالات هستم و می دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج) است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

هدایت معنوی و باطنی انسان ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی و نورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره مند می شود. حال اگر امام در نهایت بندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می گیرد.

دعای امامان نشان می دهد که آن ها هم به درگاه حق تعالی رو می آوردند و برای کل هستی و به ویژه برای ما انسان ها از خداوند طلب بخشش می کردند. به همین دلیل است که می گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می گیرد و امتداد می یابد و عالم به سوی کمال حرکت می کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می یابد.  

منبع : www.hawzah.net

دور از بهار

دانی که انتظار تو با ما چه می کند؟

توفان ببین به پهنه ی دریا چه می کند


آشفته ام چو موج به دریای زندگی

آشفتگی ببین به دل ما، چه می کند


یکدم بپرس این همه غم این همه بلا  

در خاطر شکسته ز غم ها چه می کند


دور از بهار روی تو بی برگ مانده ام

بی برگ و بار مانده به دنیا، چه می کند؟


بنشین ز راه لطف دمی در کنار دل

آخر بپرس این دل تنها چه می کند


«قدرتی»


بنویس به نام پروردگارت ...

سلام نویسنده؛


انگار، تن خسته‌ی قلمم قولنج کرده ...

 

عجیب، دلنوشته‌هایم، هوس لگدمال شدن دارند ...

 

بگذار دو پایت را بر شانه‌های این متن؛ شاید این همه کرختی و سستی از داستان‌هایم برود.

 

تا به کی باید منتظر جوهر تازه‌ای باشم؟ وقت آن است، خودت بیایی و پیکر شکسته‌ی مدادم را بتراشی.

 

بیا نویسنده. بیا ...

 

نوشته ‌های من بدون حضور تو خطوط کج و معوجی بیش نیست. بیا و به نستعلیق بنویس شعر سپید مرا.

 

بیا و ردیف کن، قافیه‌های قصیده‌ام را ... بیا و از نو بنویس عاشقی مرا ...

 

بدون تو، گویی، نثر من، نظم ندارد...

 

تو که باشی خطوط دفتر چک‌نویس‌هایم می‌رقصند. تو که باشی، موج می‌شوند تمام آن خطوط آبی کم‌رنگ. موج می‌شوند و دریا می‌شوند و عشق می‌شوند و سر می‌کشند به ساحل زندگی ...

 

اگر می‌دانستی که در حضور تو، دست‌خط من، زیر نور خورشید، به این سو و آن سو، راه کج نمی‌کند ...

 

اگر می‌دانستی که با حضورت، نوشته هایم شعر می‌شوند ...

 

اگر می‌دانستی ...


اگر می‌دانستی ...


-----------------------------------------------------------------------------------------------

پ.ن: التماس دعا داریم ...

مهدویت در فضای مجازی

سلام،


امروزه، به علّت تغییراتی که در شیوه ی زندگی انسان ایجاد شده، دسترسی به فضای مجازی و استفاده از اینترنت به شکل گسترده ای افزایش پیدا کرده و بخش مهمی از اطلاعات دریافتی ما از طریق وب سایت های موجود در اینترنت هست.


جامعه ی مسلمان جهان هم از این جریان عقب نبوده و وبلاگ ها و وب سایت های خوبی در زمینه های مختلف فقه و اصول اسلام، روایات و احادیث، قرآن کریم، زندگی نامه بزرگان، کتب دینی و ... راه اندازی شده.


مبحث مهدویت و شناخت امام عصر (عج) همیشه یکی از جذاب ترین موضوعات برای جوانان هستش و به همین دلیل، مسوولین حوزه ی دین و فرهنگ کشورمون، تمرکز ویژه ای به این موضوع دارن.


مخصوصاً، با ظهور تفکرات منجی خواهانه در جهان و شکل گیری وب سایت هایی که افکار تشنه ی خواهان عدالت رو به بیراهه می کشونن تا به مقاصد و منافع خودشون برسن، لزوم حضور در این حوزه و فعالیت مثبت در اون، بیشتر از هر زمان دیگه احساس می شه.


امروز قصد دارم به معرفی مختصر چند وب سایت رسمی که در مقوله ی مهدویت فعالیت دارن بپردازم، تا شاید ادای دینی باشه به امام نازنینمون که ما همیشه ازشون غافل بودیم و شناخت کافی ازشون نداشتیم.


وب سایت جامع مهدویت، به نشانی http://www.mahdaviyat.org می تونه پاسخگوی بسیاری از سوالات ما در مورد مهدویت باشه. 


پرتال جامع نور، به ارائه مطالب مختلفی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی می پردازه که بخش نسبتا جامعی رو هم به موضوع مهدویت اختصاص داده و از طریق این آدرس http://noorportal.net/180-1-noor.aspx قابل دسترسی هست.


وب سایت مهدویت.کام شاید کامل ترین وب سایت حوزه ی مهدویت باشه که به 23 زبان مختلف به کاربران خدمات ارائه می کنه و اینجا http://mahdawiat.com می تونید پیداش کنید.


و اینجا http://mahdigallery.ir هم گالری تصاویر با موضوع مهدویت هستش.


خبرگزاری آینده روشن http://www.bfnews.ir هم که چند روز پیش در رسانه ملی معرفی شد، پرتال و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در حوزه ی مهدویت هست.


و خب وب سایتهای بسیار خوب دیگه مثل تبیان و ... هم هستن که اینجا امکان معرفی همه شون نیست و ان شا الله پیدا کردن و مطالعه ی اونها بر عهده ی خود شما عزیزان.


به امید سلامتی امام زمان.

روز جوان مبارک ...

سلام؛

 

علی؛ علی جان؛ علی اکبر؛

 

 چشم باز کن، امروز، روز خوش یمنی است ... ببین؛ هزاران جوان مشتاق، بیرون قتلگاه منتظر تو اند. برخیز و به استقبالشان برو. خیمه برای همه شان جا دارد ... آمده اند تا به تو تبریک بگویند. آمده اند روزت را به تو تبریک بگویند ...

 

آری! می دانم. اکنون وقت مناسبی نیست. هنگامه ی جنگ است و بساط پذیرایی حاضر نیست. اما می توانی با شبیه ترین اخلاق به رسول خدا و شبیه ترین چهره به رسول خدا، به آنان خوش آمد بگویی... حتما خوشحال می شوند.

 

خوش آمدید، بفرمایید ... 

 

 

علی جان، خاطرت هست هنگام عبور از کوچه، والی مدینه نام تو را پرسید؟ با غرور و افتخار گفتی: "علی

 

و نام دو برادر دیگرت را پرسید و تو باز هم گفتی: "علی و علی"

 

عصبانی شد. گفت: "علی، علی، علی؛ پدرت چه می خواهد که نام همه ی پسرانش را علی انتخاب کرده ؟"

 

و وقتی تو، پیش پدر رفتی و این پرسش را مطرح کردی، نور چشم پیامبر، حسین ابن علی (ع) اینگونه پاسخت داد: "والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به  من عنایت کند نام همه ی آنها را علی می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نماید نام همه ی آنها را نیز فاطمه می گذارم. "

 

یادت هست پدر، در روز عاشورا، زمانی که با دستان خسته، پای تو را در لگام اسب می گذاشت و خاک کربلا را از شانه هایت پاک می کرد، رو به لشگریان کرد و گفت: "ای قوم، شما شاهد باشید، پسری را به میدان می فرستم، که شبیه ترین مردم از نظر خلق و خوی و منطق به رسول الله (ص) است بدانید هر زمان ما دلمان برای رسول الله(ص) تنگ می شد نگاه به وجه این پسر می کردیم."

 

یادت هست پدر، وقتی سر خونین تو را در بغل داشت، اف بر دنیا فرستاد و بعد از آن لحظه ای از دنیا راضی نبود ... ؟

 

علی جان، تو هم نام جدّت هستی. او که دلیرترین و پاکیزه خو ترین مردان عصر خویش بود. تو شبیه ترین انسان ها به رسول خدا (ص) هستی. تو کسی هستی که حسین (ع) که همه می دانند دردانه ی خدا بود در زمین، با دستان خویش خاک از چهره و خون از سر تو پاک کرد ...

 

و یادم هست کمی پیش از شهادت از پدر پرسیدی: "پدر جان، مگر ما بر حق نیستیم؟"

 

و وقتی پدر فرمود: "آری، ما در راه بندگی خدا قدم نهاده ایم و والله که ما بر حق هستیم..."

 

تو گفتی: "پس، از مرگ باکی ندارم. انّا لله و انّا الیه راجعون"

 

هنگام شهادت، جوان بودی، شاید از امروز من، کم سن و سال تر. اما باورهایت و خواسته هایت عجیب، بزرگ و دست نیافتنی است. تو در دامان پدر جان سپردی. شیرینی جهاد چشیدی و در ابتدای راه جوانی، جان خویش فدای اسلام کردی. جان جوان، گوهری ناب است. تو، وجود پر گهرت را به دین و آیینت تقدیم کردی.

 

اما امروز، ما، با آن چه که آرمان تو بود، با آنچه که خواست تو بود، فرق داریم. گویی ندیدیم و نفهمیدیم که برای چه، جوانی ات را تقدیم اسلام کردی. امروز، ما فراموش کرده ایم که شما رفتید تا ما بمانیم ...

 

ولادتت مبارک علی جان، روزت مبارک شهید جوان، اینها، همه مبارکت باشد، جان حسین ...

 


 

پ.ن

 

جان جهان، جوانه زد

در بغل شاه جوان

 

شاه جوان، شاد شد از

خنده ی جانانه ی جان

 

علی اکبر آمده است

روح پیمبر آمده است

 

خلق جهان، شاد شوید

دل، پی دلبر آمده است

 

 

ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع)، جوان رشید ابا عبدالله الحسین (ع) و آیینه ی تمام نمای وجود پاک رسول خدا (ص)، بر امام  زمان (عج)، تمامی شیعیان و مخصوصاً جوانان ایرانی مبارک باد ...