. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

همه چیز داشتم جز آرامش

سلام ؛

 

*  مولایم سلام .

غرق در هوی و هوس دنیا شدم ، شما را یادم رفت .

اکنون که گرفتار شده ام ، به یادتان افتاده ام . آمده ام کمکم کنید ...

اصلاً اجازه بدهید برایتان بگویم چه به روزم آمده ، شاید بهتر بتوانید به یاری ام بشتابید .

آنقدر کار کردم تا ذهنم خسته شد . آنقدر به دست آوردم که حساب کردنش برایم سخت شد . اما هنوز خالی بودم از یک چیز . نمی دانستم چیست . با خود گفتم بایستی امتحان کنم ...

به دنبال علم رفتم ، در نهایت فهمیدم که تعریفی از بی نهایت برایم قابل توصیف نیست .

به دنبال مقام رفتم ، هر روز ترس داشتم از اینکه صندلی ام را کس دیگری اشغال نکرده باشد .

به دنبال شهرت رفتم ، تنهایی هایم را از دست دادم . دیگر لحظه ای برای خودم نبودم .

به دنبال عشق رفتم ، هرگاه که همسرم تب می کرد در آتش تب او می سوختم و تب می کردم .

به سوی غذاهای خوش رنگ وطعم شتافتم ، اما مزه ها برایم تکراری شد .

به سوی موسیقی رفتم ، گوشهایم نیاز به سمعک پیدا کردند .

برای سرگرمی ، لب به اعتیاد باز کردم ، احترام و عزتم از دست رفت .

در شهوت غرق شدم ، هیچ گاه سیری نیافتم .

تنوع طلبی کردم ، مال و اموالم از دست رفت .

هر چیزی در این جهان را امتحان کردم اما هنوز خلأ بزرگی را در وجودم حس می کردم . ندانستم چیست . دیگر مستأصل و درمانده شدم . آمدم تا از شما راهنمایی بخواهم . چرا در دنیا هیچ گاه آرامش نداشتم ؟ من که همه چیز داشتم ... سلامتی جسم ، پول ، جاه و مقام ، شهرت ، همسر خوب ، فرزند ، شغل عالی ، علم ، خدمتکار ، همه چیز ... چرا آرام نبودم ؟

 

#  آرامش را تجربه نکردی چون خدا را در این دارایی های دنیوی حل نکرده بودی . چون خدا در تار و پود اسکناس ها و نام ها و همسر و کار و علمت رخنه نکرده بود . چون فراموش کردی که : " ألا بذکر الله تطمین القلوب "

چون یادت نبود که اینها همه امانتند نزد تو . روزی باید آنها را بازپس دهی و تنها به سوی پروردگارت بازگردی . چون در اینها غرق شدی و چشمانت بسته شد بر نور خدا . گوشهایت کر شدند برای شنیدن صوت خدایی و لحن مهدوی ...

 

*  حال باید چه کنم ؟

 

#  فکر کن به خدا ... به اینکه روزی باید امانتهایی را که نزد توست پس دهی . به آرامش ... به این فکر کن که آرامش در دنیای مادی و پست هرگز آرامش واقعی نیست . تنها توهمی است که تو را در خود غرق می کند ... و آگاه باش به آرامشی که در آغوش خدایت به دست خواهی آورد ...

آنجا که غذاها برایت تکراری نیستند . آنجا که به پول و مقام و شهرت نیازی نداری تا با آن احترام بخری . آنجا که کام گرفتن از همسر و فرزند و خانواده ات ، تو را راضی می کند . آنجا که علمت بی حد و حصر است و نیازی به یادگرفتن نداری ... و آن هنگام که معشوق واقعی آنجاست ... چه لذتی خواهد داشت عشق بازی ...

 

*  چه شیرین سخن می گویید آقایم ... ای کاش بتوانم که بفهمم ...

نظرات 5 + ارسال نظر
سعید جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:51 ق.ظ http://f10.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری امیدوارم موفق بشی.
اگر مایلی تبادل لینک کنیم؟

صــــــبا جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ق.ظ http://adineha.blogsky.com

و إذ َا سَـألـَـکَ عِبَـادِی عَنــّی . . .

فـَإنـّـی قـَریبٌ . . .

أجـیـبُ دَعـوَ ة الـدّاع ِ إذا دَعـــَان ِ . . .

سلام .

شهادت دردانه ی رحمة للعالمین رو به صاحب آدینه و همه ی آدینه ای ها تسلیت میگم . امیدوارم یه کمی از حیا و عفت ایشون در وجود ما ظاهر بشه .

تامل بر انگیز بود و دلنشین .

سلامت باشید .

ساروخانی جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 ب.ظ


نثار روی تو هر برگ گل که در چمن است

فدای قد تو هر سرو بن که بر لب جوست


سلام ... ممنون ... موفق باشید .

مسیحا چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:08 ق.ظ

سلام...

بابت تاخیر معذرت میخوام...

باید زودتر میومدم و شهادت بانوی دو عالم رو تسلیت میگفتم به تمام دوستان...

از آپ خوبتون ممنون... و خوشحالم که نوشتین...

....

حسین چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ق.ظ http://silentsong.blogsky.com

سلام...

برای دوستان آدینه... http://gozargah.blogsky.com

حتما برید و فایل صوتی که برای امام عصر هست رو دانلود کنید... خیلی زیباست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد