. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

. . . آدیـــنه ها . . .

... ای مـفـخـر آدیــنـه‌ام ... مـن عـاشـق دیـریـنـه‌ام ...

مؤمن

* بسم الله الرحمن الرحیم * 

 

مؤمن ِ امتحان شده چه کسی است ؟! 

امیرالمؤمنین علی ( علیه السلام ) فرمودند : " مؤمن امتحان شده مؤمنی است که قلبش به کمال رسیده ، کسی است که هیچ چیز از ما اهل بیت (علیهم السلام ) به او نمی رسد ، مگر آنکه سینه اش برای قبول آن باز است و به راحتی آن را می پذیرد و هیچ شک و تردیدی نمی کند و از آن باز نمی گردد." 

مؤمن امتحان شده قبلش وسیع است و شرح صدر دارد ! 

مؤمن امتحان شده شرح صدر دارد ، شرح صدر یکی از نعمت های بزرگی است که خداوند با منت فرموده :" ای پیغمبر  !  ما به تو شرح صدر دادیم ، (  الم نشرح لک صدرک  ) آیا ما به تو شرح صدر ندادیم ؟ " 

شرح صدر این است که انسان آن قدر وسعت نظر داشته باشد که هر چیزی را که از ناحیه ی خاندان عصمت ( علیهم السلام ) است ، دربست بپذیرد ، یعنی نسبت به اعتقاداتش تنگ نظر نباشد ؛ اگر گفتند علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) می تواند به اذن خدا چیزی خلق کند – همان طور که خداوند در قرآن کریم می فرماید : عیسی بن مریم گفت " من به اذن الله پرنده ای از گل می سازم و در آن فوت می کنم ، به اذن الله پرنده واقعی می شود . " علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) هم حجت خدا و جانشین پیامبری است که از همه ی انبیا افضل است ، او هم به اذن الله می تواند چیزی خلق کند ، اگر این را شنید نگوید " چه طور علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) این کار را می کند ، او هم بشری مثل ما است ! " خوب مگر حضرت عیسی ( علیه السلام ) بشری مثل ما نبود ؟ عیسی بن مریمی که آرزوی درک محضر امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) و فرزندانش را داشت و هنوز منتظر است دهمین فرزند علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) - حضرت بقیة الله ( ارواحنا فداه ) – ظهور بفرمایند و ایشان از آسمان چهارم بیایند و در محضر آن حضرت قرار بگیرند .

 

ای آینه ی جمال شیعه   

              ای نور رخت خصال شیعه 
 
                              درد و غم خویش به چاه گویی 
                                          ای درد و غمت به جان شیعه  

 

 

 


شب قدرتون زیبا و بی کران ... 

... دعا کنیم برای ظهور دولت دوست ... 

 

یا حق

نظرات 7 + ارسال نظر
هلال جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ق.ظ http://helal.blogsky.com/

سلام

توی دولت حق برقرار باشی

سلام .

همچنین شما . تشکر .

سارا جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:24 ب.ظ

سلام

علیک سلام .

دختری با دامن حریر یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:50 ب.ظ http://www.patty.blogsky.com

سلام.
وبلاگ خیلی خوبی دارید.
اما چیزی که باعث جذب من شد اسمتون بود...فکر بد نکنید!!!!...آخه اسم یکی از بهترین دوستهای من هم صباست...
خوشحالم میکنید اگه به منم سری بزنید...
ممنونـــــــــــــــــم.

سلام .

شما لطف دارید . ( تو وب تون توضیح دادم . )

خوشحال شدم از آشنایی تون .

زنده باشید .

مسیحا یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:30 ب.ظ

سلام....

خسته نباشید...

ممنون از نوشتتون... خیلی خوب بود...

شما هم در این شبهای عزیز ما رو دعا کنید....

یا حق...

سلام .

زنده باشید . نوشته ی من نبود .

شما هم نیز دعا فراموش تون نشه .

یا حق .

عبدالهی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:36 ق.ظ http://ali200657.blogfa.com

یا مهدی
((چشم من منتظر و بارانی

مانده پشت همه پنجره ها

راهی اندازه یک جمعه فقط

مانده تا زمزمه پنجره ها

تا نیایی دل بی طاقت من

به خودش رنگ عدم میگیرد

پا به پای همه منتظران

عصر آدینه دلم میگیرد !))
سلام
سری بزن
مطالب به روزه
منتظر حضور سبزت
در پناه حق
التماس دعا

سلام .

شعر زیبایی بود . ممنون از لطف شما و ممنون از اینکه خبر دادید .

یا حق .

دختری با دامن حریر دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:34 ب.ظ http://www.patty.blogsky.com

سلام.ممنونم که بهم سر زدید...
من اون نظرتون رو تایید نکردم چون فکر کردم که دوست ندارید کسی بدونه اما اگه غیر از اینه بگید که تاییدش کنم...!!!
بازم به من سر بزنید...
راستی با تبادل لینک موافقید؟؟؟

سلام . خواهش می کنم .

همه می دونن . اشکالی نداره . یه نظر دیگه هم بود ها ! با همون آی پی !!

حتما . زنده باشید .

دختری با دامن حریر دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:48 ب.ظ http://www.patty.blogsky.com

سلام.
ببخشید که بازم مزاحم شدم!!!
من آپــــــــــــــــــــــــــم....
بهم سر بزنید...

سلام .

مراحمید . خوشحال میشیم .

حتما .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد